Tuesday, January 4, 2011

Panas luar panas dalam

Ini satu warning. Maka sila take note dan awas. Kalau ingkar kau berpotensi mengguris hati nurani aku dan keluargaku serta orang terdekat aku.

I've just lost one of my dearests, maka hati aku tak kencang dan cukup sedia dengan apa apa lagi kemungkinan. Redha, tapi belum betul betul gagah.

Jadi tolong.. tolonglah  jangan soal macam macam, jangan korek dalam dalam just because perkara ni pasal family, jangan cuba ambil kesempatan selak selak singkap singkap lagi kain langsir rumah keluarga aku. Cukup dengan apa yang aku sudi nak bagitau. Kalau.

Tak semua, tak semua ya, willing untuk bercerita banyak pasal family melainkan dengan orang orang terdekat dan terpilih, dan memang pasti bukan untuk dijaja. Jadi kalau kau bukan salah satu daripadanya, sila buat buat tebalkan muka kalau mahu bertanya. Jangan nak selamba ya-ya.

They said, " siapa siapa pun takkan dapat faham, melainkan kalau dia pernah rasa kehilangan". Dulu aku rasa statement tuh macam kerek, yelah orang lain nak simpati, tumpang sedih, ye tak? But now, baru aku rasa panas pedih perit terluka terhiris terguris hati ni bila aku belum ada cukup kudrat to get back on track, ada yang patah patah  n pudarkan  semangat yang baru ada dengan ayat ayat tak kurang kencangnya bertanya itu ini atas bawah. INI FAMILY AKU, kau kenapa?!!

Aku pun taknak guris hati siapa siapa, in fact i do need you people to be by my side, to keep praying with me. I may still need those shoulders you lent me.  Tapi tolonglah faham, aku pun manusia biasa, just like you you and you. Jangan tanya lebih lebih boleh tak?Sensitivity, sensitivity people, c'mon, where has it gone?

 

Astaghfirullaah..Wassobaru minal imaan, rememba?


2 comments:

Hannah Zahrah said...

hey...tak tau nk ckp apa...i know it won't be any good pun kan...just so you know...you always have US babe...be strong!

fadhillahbakren said...

Well this is life, gotta suck it up. Aku ke yg cepat sentap aku pun xtau tp the more aku tahan, the more it gets worst. Ingat boleh je telan mentah2 everytime it happened. Tak kuat rupenye aku nih. Hmm

Thanks gha, I know. Always.