Wednesday, May 19, 2010

Manusia biasa


Sebelum apa-apa,saya nak sebut di sini,


perempuan ini berada di bawah jagaan dirinya bersama-sama saya. Jadi,kalau ada siapa-siapa  sedang cari,bahawasanya dia ini selamat di sini. 


Pagi tadi, saya nak ke Birm international train station sebab nak bawa dia balik ke tempat saya. Jangkaan ketibaan adalah 730 pagi. Tapi saya lambat sedikit,eh lambat banyak, sejam sejurus itu baru saya tiba. Nasib baiklah dia ini pandai mencari jalan sendiri dari airport ke train station itu.Syabas!

Ini semua sebab saya terlepas train yang pukul 810 pagi tu, terpaksa tunggu 20 minit untuk train seterusnya. Pagi tu, masa tengah tunggu train, di sebelah kanan saya ada sekumpulan corporate people, lengkap dengan suit, kasut kilat, smart. Saya sempatlah perhati, betapa skema mereka, rambut siap belah tepi. Rupa-rupanya, mereka pun sama terlepas train tadi. Termengah-mengah mereka naik turun tangga pergi platform lain, macam saya.


Sambil-sambil tunggu, saya intai lagi (dari ekor mata), ternampak tiket salah seorang  daripada mereka; hidung paling mancung antara semua, berkaca mata, tertulis birm international airport. Oh, destinasi yang sama. Kemudian beliau mengangkat telefon bimbit. Ringtone basic nokia. Lepas tu, seorang demi seorang angkat phone. Memang skema mereka ini, ringtone pun sama. 


Lepas tu, saya perhatikan orang lalu lalang. Ada yang cemas semacam, sambil tengok jam. Ada yang bawa beg besar, macam nak travel. Ada yang kejap-kejap angkat phone. 


Saya perhati lagi (dari ekor mata) mereka yang tadi. Tiba-tiba rasa kagum. Ternampak eye bag mereka. Macam tak cukup tidur. Pukul berapala agak-agaknya mereka bangun setiap pagi pergi kerja. Baru, saya nak tengok jam tangan saya,tiba-tiba

Preettt pret pret melepetlepet bunyi kentut dari sebelah kanan saya.


Beliau, yang berkaca mata tadi, hidung paling mancung, mengipas-ngipas angin di belakangnya,menggunakan tangan. 


Hampir saya nak membuntangkan mata. Oh,saya lupa, beliau juga manusia biasa.

3 comments:

nooratikah said...

hahahahah... siap kipas2 tgn kt blkg lahi.... siot tuL laa...

DoDu@HaHA said...

waaah!!! dyla sham is in coventry!!! mana dia??

fadhillahbakren said...

Ika: tula.dah macam ape dah aku tahan gelak time tu


hekal: ade ni.kat bilik aku.haha..excited nampakkk!