Monday, March 22, 2010

this was written on the same date,a year ago |200309


aku sudah ade seorang niece...sumpah rase cam tak caye..adekah ini menandakan aku da makin tue??ooo...tidak..hahah..aku mmg sgt2 berbunge hati...kerana itu, hati aku sgt berkobar2 dan berbangga nak berblog neh..

ive learnt loads and loads and loads of experience...sumpah selame ne aku dga crite2 gitu je sal childbirth neh.tapi skang aku tgk ngan mate,tumpang merase ngan hati aku how d real pain of delivering a child is.ngeri!

thursday,190309
aku, mak,abg(panggilan utk abg long aku) n kak lin (si bakal ibu) gerak ke htj (hospital tunku ja'afar seremban) sbb k.lin da lewat 6 days..she didnt feel any single pain or contraction pun!die pun ngan riang2 ria g siap melayan2 ktorang wat lawak odw to d hospital.nk ilangkan nervous kot, aku monolog lam ati.heheh

aku mmg dpd kcik xske g spital.sgt2 allergik ngan bau2 ubat.kalo part2 kene melawat sdare,nenek kat spital alamatnye mmg traumala aku balik umah tu.cet.apekah.
tapi skang aku da cool.hahah tak takut g spital da sbb salu gak g spital and aku pnah merase ditahan dlam wad selama 4 hari dgn 12 tusukan jarum kat tgn (amek darah n mase masuk air, doktor terkial2 masuk kuar,masuk kuar jarum x jumpe2 urat.cet sgguh!mcm anak ayam dah).skang aku dah bleyla mlgkah dgn yakinnye g spital.ubat pun aku da x heran dah.hahah(sgguh belagak)

seriously mmg ajaib kejadian kes k.lin.ptg tu,abg gtau die da ade contraction tapi die sgt rilek kate "tak saket pun" bile mak n abg tnye.doktor ngan nurse pun agak pelik.tapi mgkin ade kes2 sebegini cuma aku yg tak penah tau n mmg patut ar rase pelik..hahah.

dlam ati aku doa smoge x jadi papela hndaknye.aku tgk mak pon sgtla nervous,dlam ati tak ptus2 doa aku rase sbb die je yg tau btapenye susah nak deliver neh.

mak pun mmg sgtla menjage dgn baiknya k.lin mase die pregnant.aku sgt ske!!yela, mane taknye,nak makan pe,cakap sajo.zzzzzup,sepantas kilat die masak.n lagipun die mmg terer bab memasak neh,nak pe ckp je.kitorang2 yg xde pape neh mengendeng samela.wah!credit to mak!wa salute lu!

so, on d next day,200309 which was friday, k.lin had to have an induced labour sbb si kenit tu taknak kuar2 gak..degil eyh degil..

smpai2 je petang tu,my sis in law dah tekup muka dgn bantal.cudnt bear the pain i guess.for d tyme being,mak tlg ar urut2 sket pinggang die,at least to east d pain a bit.sian sgguh lahai aku tgk.as soon as abg smpai,die amek alih tugas mak.

so dlm kul 4 lbey gtu,k.lin suda layak masuk labour room.fuyoh lame gle saket.dlm tu bukan trus kuar je baby,xde..tguu,mengerang separuh nyawa,sakaratulmaut(eheh cam tlebey pule),n eventually by 845pm cenggitu,lahirla sorang baby ppuan yg sehat2 blake.abg aku ckp,mase die azan si cinonit tuh tekebil2 pandang.hahah.mate pun tebeliak sudaah.heheh.haaa..yg ni nak mention neh..kcik2 suda show off dimplenye kat pp kiri.aiceyyy..

tapi,mase k.lin deliver tu aku tiade kat wad.guard yg kerek cam....haisyy xtaula haii nak ckp pe x bagi lak aku naek.ngong!tercangakla aku tggu kat bwh.4 jam woooo...4jam..herkkk...rekod paling lame aku nunggu tanpe buat ape2.eyh jap.ade..tgk jaga tersengguk2 tido atas kerusi smbil bergagah2 pegang senapang.hahah..tgk ibu2 lepas bersalin  check out.jalan pelan2 sambil suami jln tegak ke depan bawak barang tak pimpin isteri..hahaha..and macam2 lagilah.


entry ni aku tulis last year tp purposely simpan until my lil niece is one year old.how time has flown so fast.adela edit2 sket entry ni,but still it cud at least, share with u how eager was i knowing the fact that I was there on the day she was born.only God knows how i felt the first time i touched her.even words cant describe how my feeling was.












to my little atiqa faiha,
HAPPY BIRTHDAY TO YOU
makcu loves you so much!


No comments: