Saturday, March 20, 2010

as the new door opens, we close the ones behind

People say, whatever happens, move on.bukak cerita baru. live your life the way you like and mcm2 lah kata2 motivasi lagi kan. move on tak bermaksud kite jln terus ke depan tak toleh2 belakang dah. bukak buku baru tak bermaksud kau takkan selak2 dah buku2 yang lama. sumtimes kene gak reflect what has happened so that we wont repeat the same mistakes again. we try hard to avoid repeating those damn things.even jauhkan dari bende2 yg boleh buat kite dekat dgn perkara tu.
sekarang,bila aku amik keputusan (bukan sekarang, tapi lama dah kot,aku rasa kau tahu bila) jauhkan diri aku dpd kau, aku elak kau, aku tahu ape aku buat. aku bukan benci, tapi aku tak punya sebab nk suka dan ambik tahu pasal kau. aku rasa tak perlu dah nak  berlapang dada welcoming kau (in fact sape2 pun yang takde kaitan dgn aku)into my own life and space. maaf,tapi aku just rasa tak perlu.
aku punya sebab utk elak.ade.mehla aku bagitau kalau kau nk tahu sgt.
1- aku tak punya sebab nak amik tahu hal kau, apetah lagi life kau,ape kau buat dgn hidup kau. ape aku nmpak depan mata pun aku buat2 buta sebab aku malas. aku taknak mulut melongkang cakap bukan2. aku malas. ape2 je pun yang terpacul dari mulut aku mungkin akan menyakitkan,sengaja atau tak. jadi cukuplah.
2- aku taknak sebarang interference dpd kau. bila aku dah taknak ambik tahu lagi pasal kau, kau fhmlah ye. aku juga xnak kau amik tahu sengaja atau tidak ape2 aku buat dlm hidup aku,mane aku pegi, how much aku spend.SEMUANYA takde kene mengena [langsung]dengan kau. buat2 like pic aku,buat2 setuju dgn status aku,aku rasa tak perlu.aku tak [pernah]  buat pun semua tu kat kau.jadi kau fhm kan.TAK PERLU.
3- perkara lepas biar lepas. aku tahu tak mudah tapi kau buat2lah jadi mudah. bukan susah.same2 lupa sudahlah.get a life la weh.eh,aku rase kau pun dah [cukup] happy dgn life kau sekarang. aku sikit pun tak terkesan. happy pun tak, sedih pun tak, ape2lah pun tak. bila aku kata aku malas nak ambik tahu, maksudnye sume2 rasa tu pun xde.
4-silalah berhappy2-an dgn life masing2.Kau dgn hidup kau,mcm tu jugak aku. sama ada nak gembira dgn kegembiraan org lain, atau buat2 gembira apabila orang lain gembira atau mencuba utk menjadi segembira org yang bergembira.ah ape ku merepak ni. sukatilah.pandai2lah.pandai2lah nk carik subjek kegembiraan sendiri. agak2 tak mampu nak bergembira mcm org tu,org ni,mereka tu,yg di sana tu,hey org sebelah! ni, (apekah tibe2 mengarut)haa...akak yg pakai baju merah tu ke,mat perancis yg pakai beg biru tu ke,minah jepun yg pakai skirt hijau tu,or sape2lah,kau diam2 sajalah.jgn condemn jgn ape.biarkanlah. kalau takboleh nak bergembira tatkala org lain bergembira,main jauh2.pekakkan jela telinga bila org2 lain terover excited. they're just willing to share,takde hape pun. bnyk lagi jalan nak menghappykan diri. cth: yg mampu (menyimpan dan membudget duit) utk pergi travel masa Easter ni,biarkan mereka travel.yg spend bnyak2 kat buku, let them do. yg bnyk habis sebab makan,biarkan. kalau rasa mcm isy cmburunya diorang jln2, alihkanlah perhatian.tak perlu keluarkan falsafah2 hidup teragung utk decide yg mana betul yang mana salah, yang mana patut @ tak patut org buat. masing2 berakal utk pk.takyah susah2 tolong pk kan. kau pk la hidup kau.ke kau nk org lain pk kan?taknak kan?
6-percubaan utk menjadi neutral tak berjaya aku rasa. tak mampu den nk menjadi muka badut, takpun lisa surihani ke, atau muka apa2lah dan menjadi mesra semesraaaaa bob af2 di depan kau.aku tak boleh.jgn tanya kenapa tapi aku tak boleh.aku tahu kau pun tak boleh jadi kita fair di situ. cukup jelas kan?

tu je lah kot setakat ni. good luck lah with anything you do. tetibe bermood angel.eh2 jgn salah anggap, aku ikhlas. InsyaAllah.
So, harapnye dah clear skang. Aku ignore, aku elak, aku wat taktau sume2 tu, ade sebabnya.Aku tahu aku banyak buat silap selama ni jadi aku taknak ulang dah. Aku sedar kalau aku tak elak, aku akan buat jugak kesilapan2 lepas. Ramai je lagi [kot]orang yang aku rase nak tahu pasal kau.Mungkin ade,mungkin juga tak.Tapi yang pasti bukan aku.Kthanksbye!
ayat mcm pening2 heh.ape2lah.

3 comments:

DeanS said...

Hm..overall,isi kandungan yg sgt padat. Banyak point yg da dijustifykan di situ. And ape2 pun, sabar je laa ye, God knows best. If it's an obstacle, I have faith in you that you 're going to face it alrite..=)))) Cheers!!

DoDu@HaHA said...

Lisa surihani??????????????

royalti plisssss..

fadhillahbakren said...

@dean: thanks.InsyaAllah I defo will!

@hekal:kau lisa sirehani.harap maklum.