Friday, August 21, 2009

ramdhan tiba lagi

ya.ramadhan tiba lagi.moga2 ramadhan kali ni lebih baik dpd yg sebelumnya.amiinn.

ape hek nak crite sal ramadhan kali ni.hoyyeh.buat kesekian kalinya dapat puasa sbulan penuuuhhhh kat umah.ok tipu.walaupun takpat sebulan (keuzuran keperempuanan),dptla merasa sebulan nikmat ramadhan kali ni di rumah ngan family!dapatlaaa menjamah home cooked meal.ok tipu lagi.bukan menjamah.melantaks..hahaha

thn2 lepas...
kat ipip.seronok gak.meriah.buka puasa reramai kat surau.pastu solat jemaah smpai peluh2.tapi seronoknya lain mcm.penat tapi rasa berbaloi2.hehe

petang2 g rayau kat depan tgk2 kwey.balik je tak larat nak makan.sorang beli 2 jenis,dah rakan2 aku 4-5 orang skali buke.bley bayang tak penuhnya lantai tmpat kitorang mkn tu?tapi still seronok beb!

ari last puasa ada iftar perdana.mmg kaw2la fud eyh.ingat lagi masa 1st sem siap ada khemah segala.mcm tak ingat dunia aku ngan dak2 ni makan.muahaha..rezeki beb.bile ramai2 makan, selera pun..nauzubillah.

last year,iftar perdana ade anak2 yatim.sayu je tgk diorang.kire 1st time snanye buka puasa ngan mereka.mak aku kata,anak2 yatim ni air muka diorang lain.cam syahdu je tengok.

zaman stj..
zaman beratur ngan tray besi ade tulih sms negeri sembilan thn bile ntah tak ingat.pun aku rasa meriahnye lain mcm.lagi2 dah nak dekat cuti tu.ngan berdentum2 bunyi mercun.feel lain mcm nak smbut raya..


kali ni
di rumah.best.lagi2 masa nak prepare fud.ok mak yang masak,aku tukang sebok.hahaha.tukang blend tembikai wat air,letak kueh lam piring,senduk lauk masuk mangkuk dan aktiviti2 sampingan yang lain.heheh.best.

n tukang basuh segala pinggan mangkuk pas makan.heh.best lah!


ok dah stop.bnyak sgt best dlm ayat2 aku.yelah,nx year jadi warga berpuasa di perantauan.haih.sebak!

so kepada semua warga muslimin dan muslimat,selamat berpuasa di ucapkan.bnykkan beramal. *peringatan utk diri sendiri gak*


::kenapa aku delete entry lepas?mungkin nak amik keberkatan Ramadhan kot nak start entry.heheh ::








2 comments:

~nAbieyLa~ said...

waaaaahhh..seru suda dtg!

nooratikah said...

aku rindu bukak pose ngan kengkwn.... bese kite lauk sejenis jek... mkn jo mende yg ade... ni daa kat umah ni sampai se'eh(over kenyang) makan...