Thursday, January 21, 2010

saya ada Dia




saye rase mahu jerit kuat2
mahu luahkan semua
tp
tak mahu siapa-siapa dengar




saya rasa mahu nangis
mahu mengadu segalanya
tp
tak mahu menyusahkan sesiapa




saya rasa mahu beritahu
beritahu yang tersimpan
tp
takut membebankan




saya rasa mahu ada yang memahami
memahami akan segala segi
tp
takut tersalah erti


saya perlu berlagak kuat
walaupun rasa penat
saya harus pura2 tabah
walau hati menggelupur bernanah
saya mesti berlakon bertahan
walaupun memang tak boleh tahan




sebab saya tahu
siapa siapa pun
diam di mana pun
lari ke ceruk mana pun
pastinya
akan sampai suatu ketika
akan terjumpa
yg paling memahami
yg paling bisa memujuk
yg selalu akan mendengar
yg mampu segala-galanya.
DIA di atas sana.










p/s-rasa macam mahu bela kucing pula.


No comments: