Wednesday, September 2, 2009

aku da agak dah!

penulis telah..*hahaha tetibe membahasakn diri penulis..bajet ni artikel mastika lah??* mengerjakan  shopping selama 2 hari 1 malam.hahaha..tu pun rase cm x puas lagi!last saturday pegi km plaza dengan berkobar2nye nak serbu pecah masuk rembat baju yg aku berkenan tu.tapi........

baju yg aku nk tu dah dirembat org!!

cis!cis!dan cis lagi.terpakse aku tawaf satu floor mentelaah baju2 yg sumpah aku rasa tak berkenan langsung dan mensemakkan mate.org ramai lak tu.tension dol! 3 kali aku ulang alik,masuk kluar,tawar menawar last2 tak jadi beli (mmg mengundang sumpah seranah tuan kedai), tiba-tiba

matanya tertancap pada suatu hasil seni di satu sudut kedai tersebut.dunia bagaikan terhenti.terasa kosong.keriuhan dan kebisingan seolah olah menyepi.beku seketika.

lantas diredahnya lautan fabrik2.tidak menoleh ke kiri dan ke kanan.tangannya mencapai lembut hasil buatan tangan hamba sang Pencipta.lembut,bisa menggetar sesiapa yang menyentuhnya.hatinya sudah tidak tertahan.mahu saja memilikinya saat itu.waktu itu.lantas...
*tettt...switch background music* 

minah bertopeng: kak,baju ni ada saiz lain tak?
kakak kedai tak pakai topeng sgt cool tak takut h1n1 : owh baju kurung phg ni..jap ye..(bilik2 deretan gantungan baju kurung,sama corak,lain warna)..takdelah dik.yang tu je.okeyla tu..muat tu kat adik
mb : kejadah haram muat!tiang letrik dah berderet kat lorong umah aku.kot aku jadi tiang letrik berwarna pagi2 raye tu kang!(dalam hati..dalam hatiii)..eyh saiz besar skit kot kak..kecik sgt ni
kktpsctth1n1 : alaa..boleh niii...
mb  :  xpelah kak..masehhh..(ingat aku nk pkai sehari je ke kakkk..adehhh)
ok.kali ni dah ade mtlamat!perjalanan diteruskan.sabar.

kedai 1-gagal (warna takde)-sabar
kedai2-gagal lagi (saiz!saiz!)-s-a-b-a-r
kedai 3-mmg langsung takde!-fuh3,tarik nafasss..hembus
kedai 4-gagalllllll-mak,balik jom!
..................
kedai 56-berjayaaaaa!!!!!ceh nmpak naaa pembohong.takde smpai 56 kedai de.xde besar mane km plaza tu haaaiii..berkat sabar...yaaa sabar itu virtue lah!

jumpa....sama warna,sama corak,tapi bukan kurung phg.ah lantak!

pengajaran!
kalau dah ade yang berkenan tu,rembat je,asal ada duit.
jgn kuar shopping lepas zuhur,nescaya kau akan nyesal bersesak2,sesak kepala sesak nafas sesak mata.

-sadaqallaaahul 'aziiimmm-





4 comments:

~nAbieyLa~ said...

ko lupe satu lagi


sesak duit.haha



weh, letak r gmbar bju ko di sini..mau tingok..huhu..kite kan rumate..bese ko bagi je aku tgk..hoho

sha sha =) said...

sian plak aku bce kumen si mek ni.. wendu sgt kt dell neh.. ehek2.. :D

DoDu@HaHA said...

ha'ah... aku nak nengok gak.

fadhillahbakren said...

mek dan haikal :aku xde camera laa..hp pun ade torchlite je..cmne nak upload..hahahah

sha : huhuhu...dlu time kat maktab keluh kesah mak esah xbest duk ctu..skang rindu plak kan..aargh!apekah peliknya manusia mcm aku ni..ouh ipip,aku rindu padamuu